פגיעת רכב בספארי: עדר אנטילופות רמס רכב משפחתי בספארי רמת גן – מי יפצה את המשפחה?

עורכת דין שלהבת רובין מסבירה על המקרה הייחודי הזה

משפחה נסעה בספארי כאשר לפתע עדר אנטילופות פגעה במכונית!

 

  • האם מדובר בתאונת דרכים?
  • את מי תובעים?
  • האם הספארי אשם בתאונה?
  • האם הספארי התרשל כלפי הנוסעים ברכב ולא דאג לבטיחותם?

 

המקרה הגיע לפתחו של בית המשפט השלום בתל אביב, שם נקבע כי אין המדובר בתאונת דרכים אלא האחריות לתאונה מוטלת על הנהלת הספארי אשר התרשל ולא דאג לבטיחות הנוסעים.

הנהלת הספארי הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב, אשר קיבל את הערעור וקבע כי מדובר בתאונת דרכים, כך שהפיצוי ישולם בידי חברת "שירביט" שביטחה את הרכב ולא בידי הספארי.

בית המשפט הסביר את קביעתו כאשר הוא בוחן את המקרה השאלה המרכזית היא האם השימוש ברכב בעת התאונה היה לצרכים תחבורתיים. ובמקרה הנדון התשובה לכל הייתה חיובית. אף שמדובר בפארק, עדיין מדובר באזור רחב ידיים, בגודלו של יישוב, ובו כבישים לרוב.

בעוד שביישוב רגיל השימוש בדרך יכול להיעשות "מי ברכב מי ברגל", הרי במרבית דרכי הפארק, באותם האיזורים בהם החיות מסתובבות באופן חופשי – השימוש בדרך יכול, ככל הנראה גם חייב, להיעשות ברכב בלבד.

 

 "מהעדויות שהובאו בפני בית משפט קמא נקל להסיק, כי הנכנס לאזור הפארק כלוא למעשה ברכבו ואינו רשאי לצאת ממנו אלא רק כששער היציאה מאחוריו, שאם לא כן הוא מסתכן בנפשו. השהות ברכב נדרשת ומתחייבת על-מנת להסתובב בפארק ולטייל בו, על-מנת להיכנס אליו, ודאי על-מנת לצאת ממנו".

 

הסיכוי להתנגש בחיה כלשהי בשטח הספארי הוא טבעי לשימוש ברכב לשם הנסיעה בו, כשם שקיים סיכון טבעי להתנגש בעץ או בתמרור בכביש אחר.

האנטילופות ביקשו לחצות את השבי, ומאחר שהוא היה חסום – טיפסו על מכוניתם של גדעון וארווס.

העובדה שמדובר באירוע נדיר, אינה שוללת את סיווגו כתאונת דרכים!

 

התיק הוחזר לבית משפט השלום להמשך הדיון, וחברת הביטוח "שירביט" חויבה בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל.

 

הנ”ל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי.

השאר/י תגובה

אודות עו"ד שלהבת רובין

עו"ד שלהבת רובין מתמחה זה כ-20 שנים בייצוג ובייעוץ משפטי בתחום תביעות נזקי הגוף ופועלת למימוש זכויותיהם של נפגעי תאונות דרכים, תאונות עבודה, רשלנות רפואית, תאונות תלמידים בבית הספר ומחוצה לו ותביעות חיילים ושוטרים במהלך השירות. כמו כן, מייצגת עו"ד רובין נפגעים כתוצאה ממקרי רשלנות שונים

מאמרים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

קטעי וידאו אחרונים

הרשם לניוזלטר שלנו

אך ורק עדכונים חשובים, אנו מתחייבים לא לשלוח ספאם