תביעה בגין נשיכת כלב בעבודה למי פונים? את מי תובעים?

לא פעם אנו שומעים על מקרים מסוג זה, אך האם באמת מפוצה הנפגע באופן ראוי על הנזק?

נשיכת כלב במהלך העבודה?

למי לפנות?

ולגבי תביעה – האם אפשר לתבוע? ואת מי תובעים?

 

יצא להתרים ננשך על ידי כלב ופוצה ברבע מיליון שקלים!

 

גבר בשנות השישים לחייב קיבל פיצוי של כרבע מיליון שקל, לאחר שננשך על ידי כלב בעת שיצא להתרים כספים עבור עמותה.

הגבר שתבע באמצעות עו"ד שלהבת רובין את העמותה ובעלת הכלב קיבל מהביטוח הלאומי סכום של כ-100 אלף שקלים ומבעלת הכלב והעמותה עוד 150 אלף שקלים.

 

נשיכת כלב תביעה שהגיש העובד – תיאור המקרה

לפני מספר שנים, עת הגיע המתרים לעיר באזור השפלה, במסגרת עבודתו, לגיוס תרומות הוא נכנס לאחד מחצרות הבתים, כאשר לפתע התנפל עליו הכלב ותפס בשיניו ברגלו.

בניסיון לברוח פסע לאחור, נפל על מדרגות הבית ונחבל בגבו.

הוא חשש שמא נפגע קשות, הרגל דיממה והוא החל לזעוק לעזרה.

בעלת הבית יצאה והחלה לצעוק ולנזוף בו ולא הגישה לו כל סיוע.

שכן שראה את הנעשה הגיש לו עזרה וחבש את רגלו.

התובע נפגע ונגרמו לו נזקי גוף קשים.

ממקום התאונה הוא פונה לקופת החולים, שם התלונן על חבלה בגב וכי ננשך בשוק ימין.

התובע המשיך במעקב במסגרת קופ"ח אצל רופא אורטופד, שם נקבע אי כושר והומלץ לו על פיזיותרפיה.

במקביל רופא תעסוקתי קבע כי התובע אינו כשיר לעבודה וכן נמצא כי הוא סובל מהתקף חרדה וסיוטים והופנה לפסיכיאטר שמצא כי הוא סובל מהפרעות משמעותיות בשינה, חרדה מכלבים, יחס חרדתי והימנעות כלפי עבודה ומתח כללי.

בסיכומו של דבר מומחה רפואי בתחום האורטופדי, קבע בחוות דעתו כי כתוצאה מהתאונה נותרה לתובע נכות צמיתה בשיעור של 15% ומומחה בתחום הפסיכיאטרי קבע לתובע נכות זמנית בשיעור של 25% למשך שנה וחצי ממועד התאונה ולאחר מכן נכות צמיתה בשיעור של 15%.

 

נשיכת כלב בעבודה ותוצאותיה
נשיכת כלב בעבודה ותוצאותיה

 

אחריות של בעל הבית על כלבו

בתביעה שהגישה עו"ד רובין היא ציינה כי על בעלת הכלב חלה אחריות מוחלטת למעשי הכלב וכתוצאה מרשלנותה הבלעדית מאחר ולא קשרה את הכלב ולא קשרו זמם לפיו של הכלב ואיפשרה לכלב להסתובב באופן חופשי וללא השגחה ולא נקטה בכל אמצעי הזהירות או באמצעי זהירות מספקים על מנת למנוע אירוע התאונה וכן לא דאגה לשים שלט המזהיר מפני הכלב וחינכה את הכלב לתקוף בני אדם.

עו"ד רובין גם הדגישה את אחריות העמותה בה עבד התובע ובין השאר ציינה כי היא לא הדריכה את התובע בדבר הוראות התרמת כספים ולא הדריכה את התובע בדבר הוראות ניהול ואופן כניסה לבתים זרים ולא התריעה מפני הסכנות הטמונות בסוג עבודה שכזה.

 

בסיכומו של דבר, כאמור, הגיעה עו"ד רובין, לפשרה עם חברות הביטוח של העמותה ובעל הכלב ופרט ל-100 אלף השקלים אשר המתרים פוצה על ידי הביטוח הלאומי, הוא פוצה על ידי העמותה ובעלת הכלב בעוד כ-150 אלף שקלים.

השאר/י תגובה

אודות עו"ד שלהבת רובין

עו"ד שלהבת רובין מתמחה זה כ-20 שנים בייצוג ובייעוץ משפטי בתחום תביעות נזקי הגוף ופועלת למימוש זכויותיהם של נפגעי תאונות דרכים, תאונות עבודה, רשלנות רפואית, תאונות תלמידים בבית הספר ומחוצה לו ותביעות חיילים ושוטרים במהלך השירות. כמו כן, מייצגת עו"ד רובין נפגעים כתוצאה ממקרי רשלנות שונים

מאמרים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

קטעי וידאו אחרונים

הרשם לניוזלטר שלנו

אך ורק עדכונים חשובים, אנו מתחייבים לא לשלוח ספאם